ČESKÝ JAZYK
- děti znají téměř všechna písmena abecedy, umí je číst i psát,
- děti ví, že každá věta začíná velkým písmenem a končí . ? nebo !
- ví, že věta je tvořena slovy, ta slabikami a slabiky se skládají z hlásek,
- měli by umět rozeznat druh věty (oznamovací, rozkazovací, tázací a přací)
a zároveň umět tyto druhy vět vytvořit,
- děti znají, že věta se skládá ze slov - slabik - hlásek,
- rozeznají samohlásky krátké a dlouhé a umí je dosazovat do slov,
- poznají souhlásky tvrdé, měkké a dodržují pravopis po těchto souhláskách,
určí i souhlásky obojetné,
- znají výslovnost a psaní slabik DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
- vyhledají v textu slovesa, podstatná jména, dodržují pravopis vlastních jmen,rozliší
podstatná jména obecná a vlastní
- vědí, že předložky se čtou dohromady se slovem, ale píší se zvlášť,
- znají pravopis párových souhlásek na konci slov,
- znají pravopis párových souhlásek uvnitř slov,
- znají vyjmenovaná slova po B, L,M, P,S + slova příbuzná a učí se pravopis těchto slov
- poznají slova příbuzná - umí určit předponu, kořen slova a příponu slova
- umí určit u podstatných jmen rod, číslo, pád
- umí určit u sloves osobu, číslo a čas
- ví, co jsou slova protikladná a souznačná
- v ústním i písemném projevu dodržovat správné pořadí slov ve větě,
- vytvoří souvětí a poznají spojky, umí souvětí napsat, zapíší větný vzorec souvětí
- měli by zvládnout opis, přepis či diktát textu s následnou sebekontrolou,
- umí vyprávět podle osnovy a učí se osnovu vytvářet, napíší krátké vyprávění a popis
- poznají rým v básni, ví, co je sloka, určí autora a ilustrátora
- rozeznají prózu od poezie, učí se poznávat znaky pohádky a bajky, určit hlavní hrdiny příběhu
- čtou s porozuměním textu a snaží se užívat výrazových prostředků (intonace, pauzy, klesání hlasem...)
MATEMATIKA
- při sčítání a odčítání v oboru do dvaceti bez přechodu desítky děti nepoužívají prsty
jako pomůcku,
- děti umí sčítat v oboru do dvaceti s přechodem desítky pomocí rozkladu druhéhosčítance,
- děti umí odčítat v oboru do dvaceti s přechodem desítky opět pomocí rozkladu,
- počítají do sta, rozeznají desítky a jednotky,
- počítají do 1000, rozeznají stovky, desítky a jednotky,
- umí sčítat a odčítat desítky do 100, 1000
- umí sčítat a odčítat desítky a jednotky v oboru do 100 i s přechodem přes desítku,
- umí sčítat a odčítat v oboru do 1000 i s přechodem přes stovku zpaměti i pod
sebou,
- umí zaokrouhlit dvojciferné číslo na desítky, trojciferné číslo na stovky či desítky,
- vypočítají příklady na dělení se zbytkem
- žáci se učí násobilku 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 1, 0 (násobky a spoje zpaměti)
- děti umí rýsovat čáry podle pravítka, znají geometrické tvary čtverec, obdélník,trojúhelník a kruh,
- znají geometrická tělesa - koule, jehlan, krychle, kvádr, válec, kužel,
- znají základní druhy čar, umí vyznačit bod, narýsovat úsečku, narýsují přímku i polopřímku a ví, jak se od sebe liší označení úseček, přímek, polopřímek a bodů,
- dokáží změřit délku úsečky a narýsovat úsečku dané délky,
- znají vzájemné polohy dvou přímek v rovině (různoběžky, kolmice a rovnoběžky)
- narýsují trojúhelník pomocí tří zadaných bodů
- narýsují čtverec nebo obdélník ve čtvercové síti,
- narýsují kružnici a kruh,
- řeší jednoduché a složené slovní úlohy, odpověď píší celou větou,
PRVOUKA
- znají roční doby a měsíce, ve kterých začínají + počasí, jímž se vyznačují,
- umí dny v týdnu, měsíce v roce,
- znají důležité dopravní značky a cestu do školy,
- odliší ptáky od savců, znají části jejich těla, znají ptáky stěhovavé a stálé
- znají základní údaje o hmyzu,
- umí rozdělit zeleninu k jednotlivým druhům,
- znají ovocné stromy a jejich plody (+ rozdělení ovoce na peckovice, malvice a bobule), vyjmenujíí zemědělské plodiny, obiloviny
- znají datum svého narození, vztahy v rodině,
- umí vysvětlit pojmy domov, vesnice, město, vlast,
- umí pojmenovat jednotlivé části lidského těla, znají základní hygienické návyky a zásady zdravého stravování,
- určují čas - hodiny (čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá + minuty), měsíce a roční období,
- umí vysvětlit vývoj plodu ovoce, poznají stomy podle barvy květů,
- znají význam hospodářských zvířat pro člověka,
- znají podmínky života na Zemi a společné znaky živých organismů,
- poznávají základní složení rostlin a význam jednotlivých částí těla rostlin a hub
- znají rozdělení živočichů do kategorií OBRATLOVCI - savci, ptáci, obojživelníci a plazi - a BEZOBRATLÍ, popíší stavbu těla obratlovců podle nákresu (části, kosti, vnitřní orgány), způsob rozmnožování, rozdělení živočichů podle druhu potravy, způsoby pohybu zvířat, odlišnosti od rostlin, dokáží zvíře zařadit do příslušných kategorií, ví o užitku zvířat pro lidi
- znají hlavní a vedlejší světové strany, rozdělení přírodnin a odlišení od lidských výtvorů, jsou seznámeni s problematikou likvidace a dalšího zpracování odpadů
- určí vlastnosti látek, umí měřit a vážit předměty
- znají: objem, váhu a délku a jejich jednotky
- uvědomují si, co je minulost, přítomnost a budoucnost,
- ví, co jsou mimořádné události,
ENGLISH - ANGLIČTINA
- umíme pozdravy - Hello, Good morning, Good bye
- počítání do dvaceti
- barvy
- básničky: Good morning, One potatoe, Look and listen
- písničky: Ten little fingers, Ten little Teddy Bears, Twinkle twinkle little star, Rainbow, Superstars
- školní pomůcky - pen, pencil, book, bag, ruler, rubber, pencil case
- nábytek - table, desk, chair, window, door, board, clock
- pokyny a příkazy - look, listen, come here, sit down, stand up, open, close, say, show, point to
Rozhovor:
- What´your name? My name´s ...
- How old are you? I´m eight (nine, ten)
- What´s your favourite colour? My favourite colour is blue, yellow ....